سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پزشکی دکتر مهندس

شناسایی معایب ، عوارض و مشکلات ایمپلنت


عوارض و مشکلات بلند مدت ایمپلنت دندان

پری ایمپلنتیت نوعی بیماری لثه است که باعث از بین رفتن استخوان حمایت کننده ایمپلنت می شود. به دلیل التهاب مزمن در محل ایمپلنت ایجاد می شود.
با توجه به یک منبع معتبر در سال 2017، پیشرفت دوره پری ایمپلنتیت و ایجاد علائم ممکن است حدود 5 سال طول بکشد. این علائم معمولاً شامل خونریزی یا تورم در اطراف محل ایمپلنت دندانی است.
همچنین احتمال نادری وجود دارد که بدن ایمپلنت دندان را به عنوان جسم خارجی پس بزند گرچه حساسیت به تیتانیوم تا کنون گزارش نشده است.

عوارض ایمپلنت دیجیتال

افرای نیز که دندان مصنوعی به کار می برند، با مشکلاتی همچئن ظاهر نامناسب، راحت نبودن، مشکل در صحبت کردن و بهداشت نامناسب آن روبرو هستند. برای رفع این معضلات ایمپلنت دندان روانه بازار شده است که دندانپزشکان با به کار گیری اصول تخصصی آن بیمار را از این مشکلات رها می کنند.

 

آیا ایمپلنت دندان درد دارد

 

چه کسانی نمی توانند کاشت ایمپلنت داشته باشند؟

در بعضی از موارد ممکن است، بیماری نتوان کاشت ایمپلنت را داشته باشد. مثلا بیماری که رشد استخوانی کافی نداشته باشد یا دیابتیک داشته باشد. یکی از ضرورت های ایمپلنت، داشتن شرایط جسمی سالم است: برای مثال کسانی که دیابتیک، سیگاری ها، بیماران لوسمی، ایدز یا افرادی که رشد استخوانی کافی ندارد، برای انجام ایمپلنت واجد شرایط نیستند. اکثر مردم در سنین بالا به بیماری تحلیل لثه مبتلا می شوند. اگر به بیماری دچار شدند، ایمپلنت آن ها ترمیم پذیر است یا باید تعویض گردد. بر اساس بررسی های انجام شده متوجه شدیم که از اولین سال کاشت به میزان یک میلیمتر استخوان های طرفین ایمپلنت تحلیل می رود. اما وقتی که همه ی شرایط مطلوب باشد و نگهداری از ایمپلنت به خوبی انجام شود، این افزایش استخوان بعد از سال اول به یک دهم میلیمتر کاهش پیدا می کند.

البته این آمار ممکن است بالا و پایین داشته باشد و بیشتر کسانی که ایمپلنت انجام دادن همین میزان تحلیل را هم ندارند، بنابراین تحلیل استخوان های بین ایمپلنت در حدی نیست که نگران کننده باشد. هنگامی این اتفاق می افتد که لثه دچار مشکلات عفونی یا بیماری های لثه ای باشد و اگر بیمار این مشکلات را داشته باشد ترمیم استخوان و با سازی استخوان برای ایمپلنت نیاز است. ایمپلنت دندان جلو

قبل از اینکه تصمیم به انجام ایمپلنت دندان بگیرید، حتما در مورد تمام خطرات و عوارض آن با دندانپزشک خود صحبت کنید. حتماً در مورد مشکلات سلامتی که دارید یا داروهایی که مصرف می کنید با او صحبت کنید. دندانپزشک به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا ایمپلنت بهترین گزینه برای شما است یا خیر. بهترین متخصص ایمپلنت در تهران
برای دریافت وقت مشاوره می توانید به شماره واتس آپ یا دایرکت اینستاگرام دکتر مهدی سزاوار پیام دهید.