سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پزشکی دکتر مهندس

آشنایی با جراحی زیبایی گوش

آشنایی با جراحی زیبایی گوش

 

 

اتوپلاستی (otoplasty) که به آن جراحی زیبایی گوش نیز گفته می‌شود؛ روشی برای تغییر شکل دائم، موقعیت یا اندازه گوش است. اگر گوش شما بیش ازحد بزرگ و برجسته است، می‌توانید جراحی زیبایی انجام دهید.

همچنین اگر گوش یا گوش‌های شما به دلیل آسیب دیدگی یا نقص مادرزادی شکسته باشد، این افراد کاندید جراحی اتوپلاستی هستند. بعد از رشد کافی لاله گوش معمولاً بعد از 5 سالگی تا بزرگسالی می‌توان اتوپلاستی را انجام داد. در بعضی موارد، جراحی از اوایل 3 سالگی نیز انجام می‌شود.

در بعضی از موارد دفورمیتی‌های گوش باید در سن پایین‌تری جراحی شود اما سن اصلاح اختلال loopear یا گوش برجسته در سن 6 تا 12 سالگی است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این نوع از عمل‌های زیبایی گوش بیشتر مطلع شوید.

 

کاندید مناسب جراحی زیبایی گوش

در اشخاصی که برآمدگی گوش ، نامتقارن بودن گوش و اندازه مناسبی ندارند می توان از جراحی زیبایی گوش برای رفع این مشکلات استفاده کرد .

نا مناسب بودن ظاهر گوش تاثیر بسیار زیادی در کاهش اعتماد به نفس شخص دارد ، این مسئله در کودکان بسیار تاثیر گذار است زیرا کودک زمانی که به دلیل ظاهر گوش مداوم مورد تمسخر دوستان خود قرار می گیرد به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست می دهد ، برای حل این مشکل می توان از جراحی زیبایی گوش بهره برد ، بنابراین کودکان و اشخاصی که دارای گوش های نامتقارن ویا دارای برآمدگی بیش از اندازه ای می باشند بهترین کاندید جراحی گوش هستند .

نارسایی گوش یکی دیگر از موارد جراحی زیبایی گوش می باشند ، برخی از اشخاص به شکل مادرزادی با نارسایی جدی در گوش روبرو می شوند ، جهت تجدید ساختار گوش می توان از جراحی زیبایی گوش استفاده کرد .

جمع‌بندی

اکنون می‌دانید که اتوپلاستی چیست و چگونه باعث زیبایی ظاهر گوش‌های شما می‌شود. بنابراین می‌توانید در مورد انجام این عمل زیبایی راحت‌تر تصمیم بگیرید. دکتر مهدی سزاوار یکی از بهترین جراحان اتوپلاستی در تهران می باشند که متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان سابقه خوبی در زمینه جراحی زیبایی گوش دارند. با مشاهده نتایج به دست آمده توسط بیماران قبلی، می‌توانید از روند کار ایشان اطلاع پیدا کنید. اگر همچنان در مورد