سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پزشکی دکتر مهندس

عوامل موثر در بروز افتادگی سینه

چه عواملی موجب افتادگی سینه ها می شود؟

مهم ترین و اصلی ترین علت افتادگی سینه تغییرات سن می باشد. بافت پستان یکی از بافت هایی است که برخلاف سایر اعضای بدن با توجه به افزایش سن می تواند موجب تغییر در این بافت شود. بنابراین افتادگی سینه یک پدیده طبیعی است که با افزایش سن در خانم ها ایجاد می شود.

اختلاف کاهش و افزایش شدید وزن نیز می تواند در افتادگی سینه ها موثر باشد. یعنی افرادی که در مدت کوتاه یک کاهش یا افزایش شدید وزن پیدا می کنند تغییراتی در بافت های سینه آن ها به وجود می آید که باعث افتادگی می شود به خصوص کاهش وزن زیاد. به طور مثال به دنبال اعمال جراحی چاقی یک کاهش وزن سریع اتفاق می افتد و یا در افرادی که یک رژیم هایی که در ماه بیشتر از یا 3-4 کیلو کم می کنند این افرادی قطعا دچار افتادگی پستان می شوند.

تفاوت کیست و سرطان سینه

تاثیر ورزش برای جلوگیری از افتادگی سینه

داشتن سینه های خوش فرم و بزرگ برای خانم ها حس اعتماد به نفس آن ها را افزایش داده و جزو یکی از معیارهای زیبایی در خانم ها محسوب می شود. جهت جلوگیری از افتادگی سینه روش های مختلفی وجود دارد که خانم ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، شدیدا توصیه می شود که در طول دوران کاهش وزن، حتما ورزش کنند. ورزش هایی که می تواند از افتادگی سینه جلوگیری کند، ورزش هایی است که بر روی عضله قفسه سینه کار شود و طی آن عضله به طور مرتب منبسط و منقبض شود. این کار موجب می شود که سینه ها در هنگام کاهش وزن کمتر دچار افتادگی شود.

همینطور خانم های باردار و خانم هایی که پا به سن گذاشته اند نیز می توانند همزمان با بالا رفتن سن این ورزش ها را انجام دهند تا عضله دست یا قفسه سینه آن ها مرتب و منقبض شود.

این ورزش ها شامل ورزش هایی است که وزنه در قرار می گیرد و مانند پرس در روز چندین بار دست ها باز و بسته می شود. خانم هایی که باشگاه می روند می توانند از ورزش پرس سینه استفاده کنند زیرا این ورزش بسیار روش مناسبی در جلوگیری از افتادگی سینه می باشد.

گرچه شاید نام سرطان بسیار ترسناک باشد، ولی نباید در مواجهه با علائم سرطان پستان، دستپاچه شوید. فراموش نکنید که بسیاری از بیماری ها، علائم مشابه ای با یکدیگر دارند. با این وجود برای رفع هرگونه ابهام و نگرانی، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ تا وضعیت شما را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. لازم است به شما یاد آوری کنیم که، مانند تمام بیماری ها، سرطان نیز در ابتدای شکل گیری و پیش از گسترده شدن، درمانی به مراتب ساده تر خواهد داشت. دکتر فرهاد موسی زاده ( فلوشیپ سرطان سینه ) ، بهترین جراح سرطان سینه در تهران با سال ها تجربه در درمان انواع سرطان سینه آماده ارائه مشاوره به بیماران عزیز هستند.